Je eerste samenwerking met een freelance copywriter?
Vind hier het antwoord op al je copywritingvragen
Wat doet een freelance copywriter?
Een copywriter schrijft teksten die jouw boodschap op een heldere, overtuigende manier overbrengen aan je klanten, medewerkers of prospecten. Freelance copywriting omvat een waaier aan diensten: van het schrijven van webteksten tot het uitwerken van blogartikelen en van het redigeren van een brochure tot het creëren van inspirerende content voor je socialemediakanalen.
Waarom zou ik samenwerken met een copywriter?
Ieder zijn talent, jij bent goed in het runnen van je business, een copywriter is goed in het schrijven van gevatte teksten. Waarom zou je je tijd spenderen aan iets wat niet je kernactiviteit is? Met een copywriter aan je zijde bereik je je doelpubliek op een efficiënte en effectieve manier. Zo staat je merk sterker in de markt en komt je boodschap echt over.
Voor welke teksten schakel ik To The Point Copy in?
Als freelance copywriter leg ik me toe op het schrijven van commerciële teksten voor elke sector of doelgroep. Short of long copy? Zakelijk of los? Voor print of online? Ik pas me aan jouw noden en verwachtingen aan. Al is er steeds 1 rode draad: je bent zeker van to the point copy.
Wat kost een freelance copywriter?
De kosten van een copywritingopdracht variëren van het type tekst en de omvang van je project. Alles start dus met het begrijpen van wat je nodig hebt. Dat kan tijdens een online of face-to-face gesprek. Met of zonder koffie erbij, aan jou de keuze. Op basis daarvan ontvang je een offerte op maat.
Herschrijft een copywriter ook bestaande teksten?
Uiteraard! Heb je al een website of een brochure die aan opfrissing toe is, ook dan is het nuttig een externe redacteur in te schakelen. To The Point Copy past teksten aan een nieuwe tone of voice aan, voert een grondige taalkundige check uit en kijkt met open blik naar de inhoud zodat die nog beter je boodschap overbrengt.
Welke expertise heeft To The Point Copy?
Ik ga voor eender welke sector of type bedrijf, instelling, bureau of dienst aan de slag. Al heb ik een bijzondere affiniteit met een aantal onderwerpen: IT en high tech, supplychain en logistiek, de bouwsector en interieur, en de financiële wereld.
Welke info heb je nodig om mijn magazine,
website of blog te schrijven?
Een uitgebreide briefing is de start van elke samenwerking. Zo weet ik wat je verwacht, welke tone of voice je wil hanteren en wat je doel is. Een interview ter plaatse, via telefoon of Teams, of relevante info doorsturen via mail? Jij beslist.